Saturday, October 1, 2011

MELAYU VS MELAYU

Ke mana arah yang hendak dituju oleh orang Melayu? Apakah yang mereka cari? Adakah perjuangan bukan melayu sama dengan perjuangan Melayu? Adakah islam sentiasa bersama orang Melayu?Di manakah berakhirnya.



Ke manakah arah yang hendak dituju oleh orang Melayu, ke timur atau ke barat, utara atau selatan , ke bumi atau ke langit atau Melayu akan hilang di bumi Malaysia, hilang kuasa, hilang martabat, hilang segalanya maruah dan harga diri. PAS rata-rata Melayu, PKR rata-rata Melayu, Umno sememangnya Parti Melayu.



Anwar hilang harga diri bila dibogelkan oleh orang Melayu sendiri, banyak kes-kes yang memalukan yang diperkatakan dibuat oleh dirinya sendiri dan ada juga yang mengatakan ianya satu fitnahan. Pokoknya bertujuan untuk memalukan saudara anwar dan tidak membenarkan Anwar berkuasa untuk menjadi Perdana Menteri. Rata-rata Mahathir, Pak lah dan Najib memburukkan Anwar dan memaksa masyarakat dan rakyat membenci Anwar...ini lah yang dikatakan Melayu VS Melayu.



Keburukan Anwar dan memburukkan Anwar menjadikan dalam diam masyarakat Cina VS Cina menaikkan DR. Chua Soi Lek menjadi presiden MCA dengan mempromosikan filem lucahnya dan dapat menumbangkan mantan presiden MCA yang tidak mempunyai sebarang filem untuk ditayangkan....itulah hakikatnya Melayu menjadi layu, menjadi lalai, akibat terlalu banyak membicarakan dan menonton filem lucah.



Melayu lupa sehingga Namaweee yang mengutuk bangsa Melayu VS Melayu menyokong pulak filem Nasi Lemak 2.0 yang tak lari jauh dengan Bersih 2.0 walaupun dia menafikannya tidak ada kena mengena. Melayu VS Melayu sudah lupa Namawee sangat sudah terlalu lupa untuk meminta maaf kepada Masyarakat Melayu dan masyarakat Najib dengan satu Malaysianya untuk meminta maaf atau sengaja membiarkan agar menjadikannya lebih popular lagi dengan nasi lemak PRU 13 nya nanti jika BN tidak dapat mempertahankannya kerana asyik menonton filem-filem Anwar yang sangat panas ini dan juga filem filem terbaru yang akan ditayangkan oleh kerabat-kerabat Anwar semasa zaman kemeriahannya dulu untuk melekakan Melayu agar meneruskan Melayu VS Melayu.



Kalau saya katakan Anwar Pejuang Bangsa Melayu mesti semua orang marahkan saya.....betul tak...kerana Anwar tidak layak jadi pejuang katanya Anwar pengkhianat bangsa sendiri, kuat seks, perasuah, skandal. ok lah..maafkan saya tapi berilah peluang kepada saya untuk mengatakan yang pak Anwar ni pejuang juga.....kalau tidak takkan dia menjadi Timbalan Perdana Menteri suatu masa dahulu..memang mahathir yang bina jambatan Pulau Pinang, Menara Daya Bumi, Lebuh Raya Utara Selatan dan banyak lagi tentu semuanya ada kena mengena dengan Anwar.... itulah yang saya katakan Anwar seorang pejuang.... hanya pada suatu masa...



Melayu VS Melayu ...Hoi Anwar lah pejuang sebenar!! lah bodoh fikirlah betul-betul jangan ikut cakap orang, jangan ikut cakap Harakah, jangan ikut cakap Berita Harian, Utusan, Sinar, ke NST ke ....Kata Nabil LUUU FIKIR LAH SENDIRI...kalau tidak ada Anwar tak de lah modal berkempen... tak de lah tertubuhnya SPRM, tak de lah SATU MALAYSIA. Sekarang ni pasal Anwar mana berani orang UMNO nak makan rasuah, MCA nak makan rasuah, MIC nak makan rasuah gila-gila semua kecut walaupun ada dua tiga orang menteri yang masih berani dan kantoi kena cekup skandal sana sini baik PAS, MCA,DAP dan UMNO. Sekarang ni bangunan takkan runtuh lagi macam Tighland Tower baru hujan seminggu je dah runtuh bangunan, Stadium Terengganu runtuh juga, Sekolah Berasrama runtuh juga sebab hujan...kat amerika kapal terbang langgar baru runtuh...apa lah lu JKR...Apalah lu SAMY...tarak chek ka....jangan saman saya...namawee lagi teruk kutuk negara,kutuk bangsa Melayu, kutuk TNB lagi ...kutuk Polis lagi masih tak kena saman....Melayu VS Melayu seperti Datuk Naz dan Datuk Naj masih pelihara dengan baik budak ni...wah..wah katanya dah kaya dengan pungutan hasil filem modal melayu nasi lemak tu....dan banyak pulak pelakon melayu bodoh yang ikut cakap budak kurang ajar ni dengan bayaran tak seberapa ...macam kebulur sangat nak mampus takut tak dapat belakon...kadang-kadang kesian juga nak cakap macan ni kat uuuuu Orang..mana kata u belakon untuk negara bangsa dan tanah air uluk rm 2000.00 sorang dan kena arah dengan budak kurang ajar ni...kata sayu datuk tu...hang BENGONGGG APA....he...he...




Melayu VS Melayu ...kena sedarlah sikit sudah-sudah lah menonton filem melayu tu... jangan asyik menghentam Anwar carilah cara lain nak jaga bangsa kita ni....keja lain tak de semua YB YB YB kalau kempen asik jual negara, jual bangsa, jual tanah, janji macam-macam lah..kalau sokong bagi kuil besar-besar padahal tukang sembahyangnya sikit je jumlah penduduk baru seratus tak sampai...apalah YB ni..Cuba guna ayat ini kalau berkempen..." Rakyat hendaklah bersama-sama menyokong kerajaan kerana kita telah hidup dengan aman selama ini, banyak kemudahan telah kita sediakan, banyak peluang pekerjaan dan pendidikan telah disediakan, bentuk akhlak dan pendidikan kepada anak-anak serta keluarga, kerjalah rajin=rajin agar dapat rezeki yang banyak dan betul'.



Melayu VS Melayu cari lah isu lain jangan cari pasal lah dan jadi isteri-isteri wakil rakyat, isteri menteri-menteri janganlah berlagak, pakai mahal-mahal macam dah nak mampus sangat dressing berjuta-juta, rantai mas, cincin berlian...dah tu betul ke tak betul dah jadi isu orang nak hentam...jagalah kerjaya laki...hangpa bini-bini jaga lah penampilan, jangan lah lebih-lebih.



Jadikan lah MelayuVS Melayu Anwar tu sebagai sempadan untuk berubah ke arah yang lebih baik. Hentikan hentam sana sini bersatulah Melayu VS Melayu.......Kita ramai.....UMNO + PAS + PKR dan lain-lain dah kuat tu untuk jaga bangsa kita...jangan leka dan lalai asyik cari harta dunia yang tidak akan di bawa mati...Orang Islam jangan bergaduh kerana kita akan berjumpa di akhirat nanti tidak bagi orang bukan islam yang hanya berada di padang mashyar untuk hari perhitungan dan seterusnya ke neraka sekiranta tidak sempat mendapat hidayah. Maafkan saya n jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment